........................SELAMAT DATANG DI BILIK KECILKU......................

Sunday, May 23, 2010

Ada dan Tiada

Bismillah....

Aku tak perlu menyalahkan waktu
Adamu dibagian tiada duga
Antara datang di sela-sela lelah menyuguhkan senyum

Aku tidaklah kalah di medan hati
Adamu tetap di sisi tiada tergantikan
Seperti katamu, ketika keluhku jadi senandung hadirmu
"Dan kau yang terkuat"

Aku tak ingin meresah pilu
Adamu selalu di saat tiada henti menahan laju rindu
Dan aku tak sanggup berpaling muka menatapmu kembali terpuruk
Seperti katamu, ketika langkah hendak menyerah di titik semu
"Hanya kau satu-satunya semangatku bertahan"

Ada dan tiada adalah bagian yang kita lewati
Di jalanan terjal
Berliku penuh onak duri serta cercaan
Di persimpangan menentukan arah bijak kita pilih...

Ada dan tiada menjadi rahasiaNya kemudian hari...
Aku ada
Kau tiada
Kita akan berdiri sama dihadapanNya

Hong Kong, 22 Mei 2010

10 komentar:

nia said...

pertemuan dan perpisahan .. kemudian akan bersatu lalu kembali berpisah .. itu adalah sebuah rahasia-Nya.

Semoga selalu tetap di jalan-Nya ya

ivonie said...

@Mbak Nia: Insya Allah..belajar memaknai arti keduanya dan berusaha menyeimbangkan mbak..
Makaseh sudah berkunjung ^_^

Bintang said...

Ivonie, ada dan tiada itu hanya sebatas pandangan mata...di hadapan-Nya, semua bernilai sama :)
Salam kenal juga, Ivonie, trima kasih ya sudah berkunjung dan ninggalin komentar di blog saya...

an9el said...

semua yang pernah ada pasti suatu saat akan tiada

salam

Anazkia said...

Aku ada antara tiada *lho* hehehe...

Anonymous said...

salam kenal ivonie
yang selalu ada hanya diriNya

ivonie said...

@Mbak Bintang: Iya mbak...makanya saya berusaha menyeimbangkan.
Sama-sama mbak..makaseh untuk kunjungan baliknya ^_^

ivonie said...

@Angel: iya betul...saat dia tak bersama saya, saat itulah saya yakin. ada dan tiada akan melewatinya :D

ivonie said...

@mbak Anaz: terutama di YM :D

ivonie said...

@Anonymous: Amin..salam kenal juga.
terima kasih atas kunjungannya :)

Post a Comment